Ruszył projekt „Akademia Urzędnika Samorządowego” skierowany do rzeczników prasowych urzędów samorządowych na Mazowszu. Warszawska Grupa Doradców PR, organizator projektu, pyta rzeczników o najlepsze według nich źródła informacji. Rzecznicy oceniają tym samym media, z których korzystają w pracy.
Warszawska Grupa Doradców Public Relations przygotowała specjalna ankietę dla rzeczników prasowych. Ankieta została wysłana do wszystkich urzędów samorządowych na Mazowszu. To w sumie około 1000 instytucji publicznych, które prowadzą komunikację społeczną. Rzecznicy prasowi zostali zapytania z jakich mediów zdobywają informacje o samorządzie, public relations, aktualnych wydarzeniach w Polsce i na świecie. Ankieta ma również zbadać, czy rzecznicy prasowi poszerzają swoją wiedzę na temat mediów i budowania relacji ze społeczeństwem.Badanie pomoże określić profil urzędników samorządowych i specjalistów ds. promocji oraz poprawić poziom komunikacji społecznej w samorządach. Do WGD dotarły informacje, że wiele urzędów prowadzi nie do końca profesjonalną politykę informacyjną o gminie, działaniach jej władz i możliwości korzystania z różnych źródeł pomocy. Wiele instytucji nie posiada nawet strony internetowej, nie ma też żadnej osoby odpowiedzialnej za kontakt z mediami. Wiele stron internetowych urzędów nie zawiera nawet informacji o składzie władz. Nie wspominając już o zakładce „dla mediów”.
Po zakończonej analizie otrzymanych ankiet, władze miast i gmin oraz osoby odpowiedzialne za komunikację społeczną na Mazowszu otrzymają raport z wnioskami podsumowującymi. Do mediów zostanie natomiast przekazana informacja, w jakim stopniu są one wykorzystywane przez urzędy do komunikacji ze społeczeństwem. Wyniki ankiet zostaną przedstawione też opinii publicznej.
Kolejnymi etapami realizacji „Akademii” będzie przeprowadzenie Plebiscytu „Urząd Przyjazny Mediom i Społeczeństwu” dla dziennikarzy lokalnych na Mazowszu. Plebiscyt zostanie zorganizowany pod koniec października. Dziennikarze lokalni i obywatelscy będą mogli wybrać laureatów w 6 kategoriach:
medialny prezydent, medialny burmistrz, medialny starosta, medialny wójt, najlepszej strony www urzędu, najlepszy rzecznik prasowy 2011.
Dla mieszkańców Mazowsza WGD PR przygotowała konkurs pt.: „Mazowsze nadaje na jednej fali”.
Już od dziś rzecznicy prasowi mazowieckich urzędów będą mogli wybrać, które medium internetowe jest według nich najlepszym źródłem informacji. Wskażą też inne portale i wortale, które służą im jako podstawowe kompendium wiedzy na temat samorządu i Public Relations.
Link do strony artykułu: https://badaniamarketingowe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/przeswietlaja-rzecznikow-prasowych-na-mazowszu